Witamy w Elara Maison! Aby zapewnić Państwu jak najlepsze doświadczenia podczas korzystania z naszego serwisu, przedstawiamy poniżej regulamin, który określa zasady korzystania z naszej strony internetowej. Prosimy o dokładne zapoznanie się z nim przed rozpoczęciem zakupów lub przeglądaniem oferty.

Regulamin Korzystania z Serwisu Elara Maison

ElaraMaison.pl

Poniżej znajdziesz nasze Ogólne Warunki Handlowe (dalej zwane „Regulaminem”), które określają zasady korzystania ze sklepu internetowego Elara Maison. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do założenia Konta Użytkownika oraz złożenia zamówienia na zakup oferowanych produktów. Zachęcamy do dokładnego zapoznania się z jego treścią przed rozpoczęciem zakupów.

Definicje

1. Aplikacja – oprogramowanie pod nazwą „Elara Maison – Meble i Dekoracje” (dostępne w Google Play i App Store), udostępniane Użytkownikowi przez Elara Maison do instalacji na urządzeniu mobilnym. Aplikacja umożliwia korzystanie z funkcjonalności sklepu internetowego Elara Maison bez konieczności uruchamiania przeglądarki internetowej.
2. DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. dotyczące jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o Usługach Cyfrowych).
3. Karta Podarunkowa – bon towarowy sprzedawany w postaci karty, uprawniający posiadacza do nabycia towarów w sklepie internetowym Elara Maison.
4. Kampania Sprzedażowa – ograniczony czasowo okres, w którym Elara Maison prezentuje w swoim Serwisie i Aplikacji specjalne oferty na wybrane produkty. Po złożeniu przez Użytkownika oferty, która zostanie przyjęta przez Elara Maison, zawierana jest Umowa Sprzedaży.
5. Konto/ Konto Użytkownika – bezpłatna usługa elektroniczna, umożliwiająca Użytkownikowi dostęp do dodatkowych funkcji Serwisu lub Aplikacji Elara Maison. Konto Użytkownika jest chronione loginem i hasłem, a jego założenie wymaga wcześniejszej Rejestracji.
6. Konsument – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży z Elara Maison w ramach Serwisu, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Newsletter – bezpłatna usługa elektroniczna, polegająca na dostarczaniu przez Elara Maison informacji o produktach, promocjach i nowościach na podany przez Użytkownika adres e-mail. Subskrypcja Newslettera wymaga zgody Użytkownika.
8. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca Umowę Sprzedaży z Elara Maison, gdzie z treści umowy wynika, że transakcja nie ma charakteru zawodowego w kontekście jej działalności gospodarczej.
9. Przerwa Techniczna – czasowe wyłączenie lub ograniczenie funkcjonalności Serwisu lub Aplikacji Elara Maison, związane z awarią, konserwacją, modernizacją lub przebudową systemów. W tym czasie korzystanie z Serwisu lub Aplikacji może być utrudnione lub niemożliwe.
10. Rejestracja – proces zakładania Konta Użytkownika w Serwisie lub Aplikacji Elara Maison.
11. Serwis – portal internetowy Elara Maison dostępny pod adresem www.elaramaison.pl, obejmujący różnorodne kategorie produktów oraz funkcje zakupowe.
12. Treści– wszelkie informacje przekazywane przez Użytkowników za pośrednictwem usług oferowanych przez Elara Maison, takie jak opinie o produktach czy komentarze na mediach społecznościowych.
13. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży towarów zawierana pomiędzy Elara Maison a Użytkownikiem za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
14. Usługa Elektroniczna – wszelkie funkcje Serwisu lub Aplikacji Elara Maison udostępniane Użytkownikowi drogą elektroniczną, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
15. Usługodawca/Elara Maison – Elara Maison spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Przykładowej 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem XXXXXXX, NIP: XXXXXXX, o kapitale zakładowym XXX,XXX,XX PLN.
16. Użytkownik – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, działająca przez prawidłowo umocowane osoby, która dokonała Rejestracji w Serwisie lub Aplikacji Elara Maison i korzysta z dostępnych tam usług.
Niniejszy Regulamin dotyczy wyłącznie Użytkowników posiadających adres doręczeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

1. Postanowienia Ogólne 1.1

Serwis Elara Maison, dostępny pod adresem elaramaison.pl, jest prowadzony przez Mari's S.A., z siedzibą przy ul. Langiewicza 00, 00-000 Kraków, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000000000. 1.2. Niniejszy regulamin określa warunki i zasady korzystania z serwisu, w tym zasady składania zamówień, zawierania umów sprzedaży, a także prawa i obowiązki użytkowników oraz administratora serwisu.

2. Świadczenie Usług przez Elara Maison


2.1 Elara Maison świadczy nieodpłatnie usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu oraz Aplikacji, obejmujące możliwość przeglądania treści zamieszczonych w Serwisie i Aplikacji, zakładanie oraz prowadzenie Konta Użytkownika, dodawanie Treści przez Użytkowników, prezentowanie powiadomień bezpośrednio w przeglądarce internetowej (powiadomienia „push”) oraz subskrypcję Newslettera. Elara Maison prowadzi również sprzedaż towarów za pośrednictwem Serwisu i Aplikacji, umożliwiając zawarcie umowy na zakup towarów oraz na korzystanie z odpłatnych usług. W ramach Elara Maison sprzedaż towarów realizowana jest zarówno w ramach stałej oferty, jak i czasowych kampanii sprzedażowych, gdzie dostępność produktów i czas trwania kampanii są określone indywidualnie. Wszystkie ceny podane w Serwisie i Aplikacji są cenami brutto, zawierającymi obowiązujące podatki, w tym podatek VAT. Postanowienia dotyczące sprzedaży towarów stosuje się odpowiednio do odpłatnych usług świadczonych przez Elara Maison, o ile nie zaznaczono inaczej.
2.2 Rejestrując się w Serwisie, Użytkownik zawiera z Elara Maison umowę o świadczenie bezpłatnych usług drogą elektroniczną na czas nieokreślony, którą może w każdej chwili rozwiązać zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Dokonując zakupu towarów dostępnych w Serwisie i Aplikacji Elara Maison, Użytkownik zawiera z Elara Maison Umowę Sprzedaży, która zobowiązuje go do zapłaty za wybrany towar. Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz obowiązującymi przepisami prawa.
2.3 Użytkownicy muszą mieć ukończone 18 lat, aby móc korzystać z ofert dostępnych w Elara Maison.
2.4 Elara Maison zobowiązuje się dostarczyć Użytkownikowi zakupiony towar w terminach określonych w warunkach dostawy dla danego towaru, zgodnie z Umową Sprzedaży i gwarancją, że towar będzie wolny od wad. Termin dostawy stanowi wiążące postanowienie umowne dla obu stron.
2.5 Dni robocze, o których mowa w warunkach dostawy, obejmują wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Polski.
2.6 Koszty korzystania z komunikacji na odległość, takie jak połączenia telefoniczne z Elara Maison, ponosi Użytkownik. Koszty te wynikają z taryfy operatora telefonicznego Użytkownika i nie są wyższe od kosztów zwykłych połączeń telefonicznych, zgodnie z taryfą dostawcy usług, z którego korzysta Użytkownik.

3. KORZYSTANIE Z SERWISU ELARA MAISON


3.1 Podczas rejestracji nowy Użytkownik zostanie poproszony o podanie danych osobowych (szczegóły w punkcie 14.1).
3.2 Użytkownicy są zobowiązani do podania kompletnych i prawdziwych danych, które są niezbędne do prawidłowej realizacji zawieranych umów. Użytkownik ma obowiązek regularnie aktualizować swoje dane. W przypadku zmiany danych Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie je zaktualizować. Hasło oraz inne dane dostępu do Konta są poufne i nie powinny być udostępniane osobom nieupoważnionym.
3.3 Po zakończeniu procesu Rejestracji Użytkownik otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie Rejestracji oraz najważniejsze informacje dotyczące zawartej umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3.4 Użytkownik może zarządzać swoimi ustawieniami i danymi na Koncie, w tym subskrypcją Newslettera oraz danymi osobowymi.
3.5 W sekcji „Moje konto” dostępnej w Serwisie, po zalogowaniu się Użytkownika, istnieje możliwość podglądu statusu zamówień, w tym zamówień w trakcie realizacji, wysłanych oraz dostarczonych.
3.6 Każdy Użytkownik może zarejestrować tylko jedno Konto w Serwisie Elara Maison i może zarządzać wyłącznie jednym Kontem na raz. W przypadku wykrycia wielokrotnych rejestracji, Elara Maison zastrzega sobie prawo do usunięcia zbędnych Kont.
3.7 W przypadku prób uzyskania nieuzasadnionych korzyści kosztem Elara Maison lub innych Użytkowników, Elara Maison zastrzega sobie prawo do ostrzeżenia Użytkownika, wypowiedzenia umowy o świadczenie usług oraz modyfikacji lub usunięcia przekazanych przez niego danych. Jeżeli Użytkownik, który nie jest Konsumentem, ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, dokonuje nadmiernej ilości zwrotów towarów w stosunku do ilości zatrzymanych, Elara Maison ma prawo do rozwiązania umowy z tym Użytkownikiem, po przeprowadzeniu odpowiedniego postępowania wyjaśniającego dotyczącego wykrytych naruszeń.

4. CZŁONKOSTWO W MY ELARA MAISON CLUB


4.1 W ramach My Elara Maison Club członkowie społeczności zakupowej mają możliwość nabycia wybranych produktów i usług w ramach kampanii sprzedażowych o ograniczonym czasie trwania i dostępnych ilościach (dalej zwanych "kampaniami sprzedażowymi").
4.2 Aby skorzystać z ofert promocyjnych My Elara Maison Club, konieczne jest założenie konta Użytkownika w Serwisie.
4.3 Każdy Użytkownik może utworzyć wyłącznie jedno konto członkowskie w Serwisie.
4.4 Użytkownik ma zapewniony bezpośredni, chroniony hasłem, dostęp do Serwisu.
4.5 Założenie i korzystanie z konta Użytkownika w Serwisie jest bezpłatne i może być w każdej chwili rozwiązane przez Użytkownika. Członkostwo w Serwisie nie wiąże się z żadnymi kosztami dla Użytkownika. Oświadczenie o rezygnacji z członkostwa (wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) może być przesłane drogą e-mail na adres pomoc@elaramaison.pl. Umowa zostaje rozwiązana w momencie otrzymania przez Elara Maison oświadczenia o rezygnacji, z wyjątkiem umów zawartych przez Użytkowników, których zamówienia są w trakcie realizacji. W takich przypadkach umowa rozwiązuje się po upływie 30 dni od daty dostarczenia zamówionego towaru (okres wypowiedzenia).
4.6 Do kluczowych usług świadczonych w ramach My Elara Maison Club należy również Newsletter, za pomocą którego Użytkownicy regularnie otrzymują wiadomości, przypomnienia, vouchery oraz prośby o opinie dotyczące kampanii sprzedażowych i oferowanych produktów oraz usług w ramach My Elara Maison Club.

5. STRONY UMOWY, JĘZYK I ZAWARCIE UMOWY

5. STRONY UMOWY, JĘZYK I ZAWARCIE UMOWY
5.1 Na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, Użytkownik zawiera z Elara Maison umowę sprzedaży określonego towaru lub umowę o świadczenie odpłatnych usług. Umowa sprzedaży towaru zawierana jest w języku polskim.
5.2 Strona internetowa Serwisu Elara Maison (www.elaramaison.pl) funkcjonuje w języku polskim. Umowy zawierane za pośrednictwem tej strony będą zawierane wyłącznie w języku polskim.
5.3 Informacje zawarte w Serwisie nie stanowią oferty wiążącej Elara Maison w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia umowy. Produkty dostępne w ramach kampanii sprzedażowych są dostępne wyłącznie do wyczerpania zapasów. Elara Maison komunikuje w Serwisie liczbę dostępnych produktów.
5.4 Przesyłając zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”, Użytkownik składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.5 W trakcie składania zamówienia, aż do momentu kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę”, Użytkownik ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie pozycji z koszyka. Korekty złożonego zamówienia można również dokonać poprzez kontakt telefoniczny lub wysłanie wiadomości e-mail.
5.6 Po złożeniu zamówienia Użytkownik otrzymuje od Elara Maison drogą e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia, które zawiera wszystkie istotne elementy zamówienia. To potwierdzenie stanowi informację o otrzymaniu zamówienia przez Elara Maison i nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta dopiero po potwierdzeniu dostępności towaru i wyraźnej akceptacji (przyjęciu) przez Elara Maison oferty Użytkownika. Akceptacja oferty zostanie potwierdzona osobnym e-mailem, przesłanym po skompletowaniu zamówienia.
5.7 Proces realizacji zamówienia oraz kontakt z Elara Maison odbywa się za pośrednictwem zautomatyzowanego procesu zamówienia lub drogą mailową. Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia poprawności podanego adresu e-mail. W przypadku korzystania z filtrów antyspamowych zaleca się ustawienie systemu tak, aby wszystkie e-maile wysyłane przez Elara Maison lub osoby trzecie, działające na zlecenie Elara Maison, były prawidłowo dostarczane.
5.8 W przypadku, gdy przedmiotem zamówienia Użytkownika jest odpłatna usługa, z chwilą otrzymania przez Użytkownika potwierdzenia zamówienia przez Elara Maison dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie odpłatnych usług.
5.9 Okres obowiązywania umowy o świadczenie odpłatnych usług jest równy czasowi świadczenia usługi przez Elara Maison lub osobę trzecią działającą na jej zlecenie. Okres ten jest każdorazowo określany przy prezentacji danej usługi w Serwisie.

6. CENY ORAZ KOSZTY PRZESYŁKI


6.1 W przypadku zamówień towarów i usług na stronie Serwisu Elara Maison, obowiązują ceny podawane w momencie składania zamówienia. Ceny te są ostateczne i zawierają podatek VAT w wysokości określonej przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa oraz wszystkie pozostałe elementy składowe ceny, z wyjątkiem kosztów przesyłki.
6.2 Koszty przesyłki są ustalane indywidualnie dla każdego zamówienia, w zależności od wielkości i wagi towarów oraz wybranego sposobu dostawy. Koszty przesyłki dla towarów o niestandardowych parametrach (np. wymiary lub waga) są podane na stronie produktu w Serwisie.

7. PŁATNOŚĆ


7.1 Elara Maison oferuje swoim Użytkownikom następujące metody płatności:
- Dla zamówień w Elara Maison:
1. Karta kredytowa/debetowa
2. Przelew bankowy lub transfer internetowy poprzez jeden z akceptowanych systemów płatności
3. Płatność gotówką przy odbiorze
4. Opcje finansowania, takie jak odroczona płatność oraz możliwość rozłożenia płatności na raty (dostępne w serwisie Klarna)
7.2 Elara Maison akceptuje różne typy kart kredytowych, w tym Visa i Mastercard. Dla wygody Użytkownika, przy płatności kartą kredytową, system automatycznie zapamiętuje część informacji karty, umożliwiając szybkie zakupy bez potrzeby ponownego wpisywania danych.
7.3 Elara Maison zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępnych metod płatności dla poszczególnych towarów oraz wskazania alternatywnej metody płatności. Informacje o akceptowanych sposobach płatności oraz ewentualnych ograniczeniach będą wyraźnie wskazane w koszyku na etapie realizacji zamówienia.
7.4 Elara Maison nie prowadzi sprzedaży hurtowej. W przypadku wyboru płatności gotówką przy odbiorze, Elara Maison może skontaktować się z Użytkownikiem, który nie jest Konsumentem, w celu potwierdzenia zamówienia, zwłaszcza jeśli zamówienie jest o dużej wartości.
7.5 Współpracujemy z Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja (zarejestrowanym w szwedzkim rejestrze firm pod numerem: 556737-0431), aby zaoferować dodatkowe opcje płatności, takie jak:
- Zakup z płatnością w ciągu 30 dni
- Płatność w trzech ratach bez odsetek
- Finansowanie z odsetkami
W przypadku wyboru jednej z tych opcji, Elara Maison przekazuje roszczenie do Klarny.
6.6 Aby otrzymać fakturę, prosimy o zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas składania zamówienia oraz podanie niezbędnych danych. Faktura VAT zostanie przesłana w formie pliku PDF w ciągu 7 dni roboczych od daty dostawy, z zastrzeżeniem przestrzegania terminów na wystawienie faktury zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.

8. BONY RABATOWE


8.1 Bony Promocyjne
8.1.1 Definicja i Użytkowanie
Bony promocyjne to vouchery rabatowe, które są przyznawane bezpłatnie w ramach kampanii promocyjnych i mają określony okres ważności. Mogą być używane wyłącznie na stronie Elara Maison i nie mogą być zakupione. Bony promocyjne nie obejmują kosztów dostawy.
8.1.2 Rozkład Wartości
Wartość bonu promocyjnego rozkłada się proporcjonalnie na wszystkie towary znajdujące się w koszyku Użytkownika. Przy zakupie kilku towarów, cena brutto każdego z nich zostanie obniżona proporcjonalnie do wartości bonu.
8.1.3 Warunki Użycia
Bony promocyjne nie są oprocentowane i nie można ich wymienić na gotówkę.
8.1.4 Ograniczenia dotyczące Bonów Promocyjnyc
Bony promocyjne przyznawane za zarejestrowanie się po zaproszeniu od innego członka Elara Maison są ważne tylko dla nowych Użytkowników. Nie mogą być używane przez Użytkowników posiadających już inne konto. Bony promocyjne z programu „Zaproś znajomego” mogą być wykorzystane tylko przez osoby nowe w serwisie.
8.1.5 Jednorazowe Użycie
Bony promocyjne przyznane nowym Użytkownikom po rejestracji mogą być wykorzystane tylko raz przez jednego Użytkownika.
8.1.6 Ograniczenie Użycia w Jednym Zamówieniu
W ramach jednego zamówienia można wykorzystać tylko jeden bon promocyjny. Nie można łączyć bonów promocyjnych. Pozostała wartość bonu, która nie została wykorzystana w danym zamówieniu, nie jest zwracana ani przekazywana jako kredyt.
8.1.7 Przenoszenie i Zwroty
Bon promocyjny nie może być przenoszony na inne konto ani wymieniany na gotówkę. W przypadku zwrotu towarów zakupionych z wykorzystaniem bonu promocyjnego, Westwing dokona zwrotu wartości towarów obniżonej proporcjonalnie do wartości bonu, zgodnie z potwierdzeniem zakupu.
8.1.8 Ograniczenia z Tytułu Gospodarstw Domowych
Bony promocyjne przyznane w ramach programu „Zaproś znajomego” nie mogą być realizowane, jeśli osoba zapraszająca i zaproszona mieszkają w tym samym gospodarstwie domowym. To samo dotyczy bonów przyznanych za zaproszenie do rejestracji. Elara Maison zastrzega sobie prawo do anulowania takich zamówień, unieważnienia bonów i/lub wykluczenia Użytkownika z programu „Poleć znajomego”.
8.2 Bony Kompensacyjne
8.2.1 Definicja i Wydawanie
Bony kompensacyjne to vouchery wydawane przez Elara Maison jako rekompensata dla Użytkowników w ramach uznania roszczeń. Nie mogą być one zakupione.
8.2.2 Minimalna Wartość Zamówienia
Nie jest wymagane osiągnięcie minimalnego progu wartości zamówienia dla wykorzystania bonu kompensacyjnego. W przypadku, gdy wartość zamówienia jest niższa niż wartość bonu kompensacyjnego, Użytkownik nie ma prawa do zwrotu różnicy w formie gotówki ani przelewu.
8.2.3 Zwroty
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży towarów zakupionych z wykorzystaniem bonu kompensacyjnego, bon ten będzie zwracany Użytkownikowi.

9. KARTY PODARUNKOWE


9.1 Zakup i Rejestracja
Karty Podarunkowe mogą być nabywane przez Użytkowników Serwisu Elara Maison. Wykorzystanie Karty Podarunkowej przez osobę, która nie jest zarejestrowana w Serwisie, wymaga wcześniejszej rejestracji w Serwisie lub Aplikacji Elara Maison.
9.2 Umowa Sprzedaży
Do Umowy Sprzedaży Karty Podarunkowej stosuje się postanowienia dotyczące procedury zawarcia Umowy Sprzedaży towarów. Umowa Sprzedaży Karty Podarunkowej zostaje zawarta w momencie, gdy Użytkownik otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Elara Maison.
9.3 Zakup z Innych Kart i Bonów
Karty Podarunkowej nie można zakupić za pomocą innej Karty Podarunkowej ani bonu rabatowego.
9.4 Użycie Karty Podarunkowej
Z przyczyn technicznych, podczas składania zamówienia w Elara Maison, możliwe jest użycie tylko jednej Karty Podarunkowej w ramach jednego zamówienia. W przypadku posiadania kilku Kart Podarunkowych, możliwe jest połączenie ich wartości poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta Elara Maison (pomoc@elaramaison.pl).
9.5 Wymiana na Gotówkę
Karta Podarunkowa nie podlega wymianie na środki pieniężne.
9.6 Ryzyko Utraty
Z chwilą doręczenia Karty Podarunkowej Użytkownikowi, ryzyko utraty lub uszkodzenia Karty Podarunkowej przechodzi na Użytkownika.
9.7 Okres Ważności
Karta Podarunkowa jest ważna od daty jej wydania lub wysłania do Użytkownika przez czas określony na Karcie Podarunkowej. Po upływie terminu ważności Karty Podarunkowej istnieje możliwość jej przedłużenia poprzez kontakt z Biurem Obsługi Elara Maison.
9.8 Zakupy i Koszty Transportu
Kartę Podarunkową można wykorzystać na zakup towarów, których wartość jest równa lub wyższa od wartości nominalnej Karty Podarunkowej. Karta Podarunkowa nie pokrywa kosztów transportu.
9.9 Wartość Zamówienia
Jeśli wartość zamówienia przekracza aktualną wartość środków na Karcie Podarunkowej, Użytkownik zobowiązany jest do dopłaty różnicy w sposób określony przez Elara Maison.
9.10 Wyczerpanie Środków
Karta Podarunkowa może być używana tylko do wyczerpania dostępnych środków. Doładowanie Karty Podarunkowej nie jest możliwe.
9.11 Promocje
Karty Podarunkowej nie można wykorzystać do płatności za towary objęte promocją, chyba że w warunkach promocji danego towaru wyraźnie określono inaczej.
9.12 Prawo do Odstąpienia
W przypadku umów zawartych na odległość, Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy zakupu Karty Podarunkowej w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Termin ten jest zachowany, jeśli oświadczenie o odstąpieniu zostanie wysłane w tym okresie, w szczególności na adres pomoc@elaramaison.pl.
9.13 Dezaktywacja Karty
Użytkownik nie jest zobowiązany do zwrotu Karty Podarunkowej, która została dezaktywowana (wygasła, wykorzystano wszystkie środki, Użytkownik skutecznie odstąpił od Umowy). W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Karty Podarunkowej, Umowa ta uważa się za niezawartą, a Karta Podarunkowa zostaje dezaktywowana. Jeżeli Karta Podarunkowa została wykorzystana do zakupu towarów, Nabywca zachowuje prawo do odstąpienia w zakresie niewykorzystanych środków nominalnych przypisanych do Karty Podarunkowej. Jeśli w okresie pomiędzy złożeniem oświadczenia o odstąpieniu a dezaktywacją Karty Podarunkowej, Karta została częściowo lub całkowicie wykorzystana, Elara Maison jest zwolniona z obowiązku zwrotu kwoty zapłaconej za Karty Podarunkowej w części, w jakiej została wykorzystana. Powyższe nie narusza praw Użytkownika do odstąpienia od Umowy Sprzedaży towarów zakupionych z wykorzystaniem Karty Podarunkowej.
9.14 Zwrot Kwoty Zakupu
Elara Maison zwróci Użytkownikowi kwotę zapłaconą za Kartę Podarunkową w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży Karty Podarunkowej.
9.15 Zwrot Towarów Zakupionych z Kartą
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży towarów zakupionych z wykorzystaniem Karty Podarunkowej, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do zwrotu ceny w postaci gotówki lub przelewu w zakresie, w jakim cena została pokryta Kartą Podarunkową. W takiej sytuacji wartość Karty Podarunkowej zostanie na nowo aktywowana w zakresie odpowiadającym kwocie zapłaconej za zwrócony towar.

10. DOSTAWA


10.1 Terytorium Dostaw
Dostawy realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, na adres dostawy wskazany przez Użytkownika podczas składania zamówienia.
10.2 Terminy Dostawy
Elara Maison przesyła towary w terminie wskazanym podczas składania zamówienia (termin spełnienia świadczenia przez Elara Maison), chyba że przed zawarciem Umowy Sprzedaży uzgodniono inaczej. Terminy dostaw są określone na stronach poszczególnych towarów oraz na potwierdzeniu zamówienia.
10.3 Nieodebranie Towaru
W przypadku nieodebrania towaru przez Użytkownika, Elara Maison wezwie Użytkownika do odbioru zakupionych towarów. Jeśli towar nie zostanie odebrany w wyznaczonym terminie, Elara Maison zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w ciągu 14 dni od upływu terminu odbioru towaru, jeśli Użytkownik nie wykonał Umowy Sprzedaży.
10.4 Koszty Zwrotu
Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana przez Użytkownika z przyczyn leżących po jego stronie, Elara Maison może dochodzić od Użytkownika kosztów zwrotu przesyłki do magazynu Elara Maison, o ile nie ustalono inaczej w odniesieniu do kosztów dostawy.
10.5 Koszty Dostawy
Koszty dostawy ponosi Użytkownik, chyba że ustalono inaczej z Elara Maison. Informacje o kosztach dostawy dostępne są na stronie towaru.
10.6 Przeniesienie Ryzyka
Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Użytkownika w momencie odbioru towaru od przewoźnika. Jeśli Użytkownik wybiera przewoźnika, na którego wybór Elara Maison nie miała wpływu, ryzyko przechodzi w momencie wydania towaru przewoźnikowi wybranemu przez Użytkownika.
10.7 Reklamacje i Uszkodzenia
W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych paczki, prosimy o sporządzenie protokołu szkody z kurierem oraz niezwłoczne poinformowanie Elara Maison o zaistniałej sytuacji, wysyłając wiadomość na adres pomoc@elaramaison.pl. W przypadku uszkodzenia towaru podczas transportu, z zastrzeżeniem postanowień punktu 10.6, Użytkownikowi przysługują roszczenia reklamacyjne zgodnie z postanowieniami pkt. 142. poniżej.

11. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY


11.1 Prawo do Odstąpienia
Użytkownik ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży towaru w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty odbioru towaru. Ten termin jest dwukrotnie dłuższy od ustawowego terminu na odstąpienie i nie narusza obowiązujących przepisów prawa. Użytkownik może odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, z wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu towaru, które Użytkownik zobowiązany jest pokryć samodzielnie, chyba że ustalono inaczej.
11.2 Formularz Odstąpienia
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży następuje poprzez złożenie przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie to może zostać złożone na podstawie wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, lub w innej formie, w której Użytkownik poinformuje Elara Maison o decyzji o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można przesłać pocztą lub drogą elektroniczną na adres pomoc@elaramaison.pl.
11.3 Termin Odstąpienia
Termin odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie zostanie wysłane przed upływem 30 dni od daty otrzymania towaru. Użytkownik zobowiązany jest do zwrotu towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed upływem wskazanego okresu.
11.4 Procedura Zwrotu
W celu dokonania zwrotu towaru, Użytkownik może skontaktować się z Elara Maison, wysyłając wiadomość na adres: pomoc@elaramaison.pl. Aby ułatwić procedurę, prosimy o podanie numeru zamówienia oraz przyczyny zwrotu (choć nie jest to obowiązkowe). Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży można również złożyć za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji, korzystając z dostępnej funkcjonalności.
11.5 Zwrot Płatności
Elara Maison zobowiązuje się do zwrotu kwoty zapłaconej za towary oraz kosztów ich dostarczenia w tej samej formie, w jakiej dokonano płatności, w terminie nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. W przypadku płatności przy odbiorze, Elara Maison poprosi Użytkownika o podanie numeru rachunku bankowego w celu dokonania zwrotu. Jeśli Elara Maison nie zorganizowało odbioru towaru od Użytkownika, może wstrzymać zwrot płatności do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
11.6 Koszty Przesyłki
Elara Maison nie jest zobowiązane do zwrotu kosztów przesyłki poniesionych przez Użytkownika przy dostarczeniu towaru, które przewyższają koszty najtańszego, standardowego sposobu dostawy oferowanego przez Elara Maison.
11.7 Zwrot z Bonów Kompensacyjnych
Jeżeli płatność była dokonana za pomocą bonu kompensacyjnego, Użytkownik otrzyma zwrot faktycznie uiszczonej kwoty pieniężnej, a użyte bony kompensacyjne zostaną ponownie przypisane do konta Użytkownika.
11.8 Zwrot z Karty Podarunkowej
Jeśli płatność została dokonana przy użyciu Karty Podarunkowej, zwrot następuje w formie bonu dodawanego na Konto Użytkownika, który dokonał płatności Kartą Podarunkową, o ile Użytkownik wyrazi na to zgodę.
11.9 Odpowiedzialność za Wartość Towaru
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
11.10 Wyłączenia z Prawa do Odstąpienia
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
1) towaru wyprodukowanego według specyfikacji Użytkownika lub służącego zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb,
2) towaru ulegającego szybkiemu zepsuciu lub mającego krótki termin przydatności do użycia,
3) towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu nie może być zwrócony ze względów zdrowotnych lub higienicznych,
4) towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi towarami,
5) umowy dotyczącej świadczenia usług zakwaterowania, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli umowa oznacza dzień lub okres świadczenia usługi.
11.11 **Prawo do Odstąpienia od Usług**
W odniesieniu do usług wskazanych w pkt. 11.10.5), Elara Maison może przyznać Użytkownikowi prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od dnia jej zawarcia. Prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług stosuje się odpowiednio do postanowień dotyczących odstąpienia od Umowy Sprzedaży towarów. Każdorazowo takie prawo zostanie wyraźnie zaznaczone w opisie usługi na stronie internetowej Serwisu.
11.12 Koszty Zwrotu
Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że Elara Maison zadeklarowała ich pokrycie. W przypadku towarów, które z uwagi na swoje właściwości nie mogą być zwrócone pocztą, koszt zwrotu będzie analogiczny do kosztów dostarczenia towaru przy składaniu zamówienia.
11.13 Adres Zwrotu
Towary podlegające zwrotowi (odstąpieniu od umowy) należy kierować na adres:
Elara Maison Logistics Center
XXXXXXXX
31-226 Kraków
11.14 Odpłatne Zamówienie Kuriera
Użytkownik ma możliwość zamówienia kuriera na koszt własny, aby odebrać przesyłkę zwracanych towarów, kontaktując się z Działem Obsługi Użytkownika pod adresem pomoc@elaramaison.pl. Koszt przesyłki zwrotnej jest analogiczny do kosztów poniesionych przy składaniu zamówienia, o ile nie ustalono, że koszty te pokrywa Elara Maison.
11.15 Koszty Zwrotu w Akcjach Promocyjnych
W przypadku zwrotów towarów zakupionych podczas akcji promocyjnych, gdzie dostawa była bezpłatna, koszty zwrotu będą ustalane na podstawie cennika firmy kurierskiej, jeśli Elara Maison nie zadeklarowała pokrycia tych kosztów. Dokładne informacje na temat kosztów uzyskają Państwo od Działu Obsługi Użytkownika po wcześniejszym kontakcie mailowym pod adresem pomoc@elaramaison.pl.

12. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ELEKTRONICZNYCH


12.1 Sposób Składania Reklamacji
Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną można składać na adres e-mail: pomoc@elaramaison.pl lub drogą pisemną na adres siedziby Elara Maison.
12.2 Informacje Wymagane w Reklamacji
Aby przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, prosimy o podanie w zgłoszeniu przynajmniej nazwy użytkownika (adres e-mail) oraz szczegółowego opisu zgłaszanych zastrzeżeń.
12.3 Uzupełnianie Reklamacji
W przypadku, gdy podane w reklamacji dane lub informacje są niepełne, Elara Maison zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Użytkownikiem w celu uzupełnienia brakujących informacji.
12.4 Termin Rozpatrzenia Reklamacji
Elara Maison rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
12.5 Odpowiedź na Reklamację
Odpowiedź na reklamację będzie wysyłana na adres e-mail lub adres korespondencyjny wskazany przez Użytkownika w reklamacji.

13. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ELARA MAISON ZA NIEZGODNOŚĆ TOWARÓW Z UMOWĄ SPRZEDAŻY (RĘKOJMIA). REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW


13.1 Odpowiedzialność za Zgodność z Umową
Elara Maison jest odpowiedzialna za dostarczenie towaru wolnego od wad i zgodnego z Umową Sprzedaży.
13.2 Reklamacje dotyczące towarów zakupionych do dnia 31 grudnia 2022 roku
W przypadku stwierdzenia wady towaru zakupionego do dnia 31 grudnia 2022 roku, Użytkownik ma prawo do wyboru jednej z następujących opcji:
- Złożenie oświadczenia o obniżeniu ceny towaru lub odstąpieniu od umowy, chyba że Elara Maison wymieni wadliwy towar na wolny od wad lub usunie wadę bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika. Obniżona cena powinna odpowiadać proporcji wartości towaru wadliwego do wartości towaru wolnego od wad. Użytkownik nie może odstąpić od umowy, jeśli wada towaru jest nieistotna.
- Żądanie wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Elara Maison jest zobowiązana do wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
13.2.1 Wybór Metody Usunięcia Wady
Użytkownik może zamiast zaproponowanej przez Elara Maison metody usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad, lub zamiast wymiany żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami w porównaniu z proponowaną metodą. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie wady oraz niedogodności, które narażałyby Elara Maison przy innym sposobie realizacji.
13.2.2 Koszt Przesyłki Wadliwego Towaru
Użytkownik wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi jest zobowiązany dostarczyć wadliwy towar na koszt Elara Maison na adres:
Elara Maison - Magazyn
Elara European Logistics Center
XXXXXX
31-226 Kraków
13.3 Reklamacje dotyczące towarów zakupionych od dnia 1 stycznia 2023 roku
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z Umową Sprzedaży, Użytkownik ma prawo żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy. Elara Maison jest zobowiązana do naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
13.4 Możliwość Wymiany zamiast Naprawy
Elara Maison może dokonać wymiany towaru, gdy Użytkownik żąda naprawy, lub naprawy, gdy Użytkownik żąda wymiany, jeśli doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami.
13.5 Odmowa Realizacji Uprawnień
Jeśli naprawa lub wymiana towaru na nowy nie jest możliwa w rozsądnym czasie lub wiązałaby się z nadmiernymi kosztami dla Elara Maison, Elara Maison może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową, informując Użytkownika o takiej decyzji. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz niedogodności dla Użytkownika.
13.6 Oświadczenie o Obniżeniu Ceny lub Odstąpieniu od Umowy
Użytkownik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny towaru lub odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w przypadku:
a) sytuacji opisanej w pkt 13.5;
b) gdy Elara Maison próbowała naprawić towar, ale brak zgodności towaru z umową nadal występuje;
c) gdy Elara Maison nie doprowadziła towaru do zgodności z umową zgodnie z postanowieniami pkt 13.3–13.5;
d) gdy brak zgodności towaru z umową jest istotny;
e) gdy Elara Maison nie wywiązała się z obowiązków naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika. Obniżona cena powinna odpowiadać proporcji wartości towaru niezgodnego z umową do wartości towaru zgodnego z umową.
13.7 Szybkie Rozpatrzenie Reklamacji
Aby przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, Użytkownik powinien przesłać szczegółowe informacje dotyczące niezgodności towaru, w tym zdjęcia wadliwego towaru, na adres pomoc@elaramaison.pl oraz wskazać preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji. Elara Maison niezwłocznie skontaktuje się z Użytkownikiem na podany adres e-mail w celu dalszego rozpatrzenia reklamacji. Użytkownik, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi w stosunku do towarów zakupionych po 1 stycznia 2023 roku, jest zobowiązany udostępnić Elara Maison towar do naprawy lub wymiany, przy czym Elara Maison pokrywa koszty odbioru towaru.
13.8 Domniemanie Uznania Żądania
Jeżeli Użytkownik zażądał wymiany lub naprawy towaru, a Elara Maison nie ustosunkowała się do tego żądania w terminie 14 dni, żądanie uznaje się za uzasadnione.
13.9 Okres Odpowiedzialności i Termin Przedawnienia
Elara Maison ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową Sprzedaży występujący w chwili dostarczenia towaru i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Roszczenie o wymianę lub naprawę towaru przedawnia się po upływie sześciu lat od dnia stwierdzenia niezgodności towaru z umową.

14. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZA HIPERLINKI


14.1 Hiperlinki do Innych Stron
Serwis oraz Aplikacja Elara Maison mogą zawierać hiperlinki do zewnętrznych stron internetowych. Linki te są udostępniane wyłącznie dla wygody Użytkowników.
14.2 Usuwanie Niezgodnych Treści
Elara Maison nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone na zewnętrznych stronach internetowych, do których prowadzą hiperlinki znajdujące się w Serwisie i Aplikacji. W przypadku otrzymania informacji o niezgodnych z prawem lub nieetycznych treściach, Elara Maison zastrzega sobie prawo do usunięcia odpowiednich hiperlinków z Serwisu i Aplikacji.

15. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH


15.1 Polityka Prywatności
Zasady przetwarzania danych osobowych przez Elara Maison są szczegółowo opisane w Polityce Prywatności. Pełne informacje na ten temat można znaleźć pod adresem: [www.elaramaison.pl/polityka-prywatnosci](www.elaramaison.pl/polityka-prywatnosci).

16. PRAWA AUTORSKIE DO ILUSTRACJI


16.1 Ochrona Materiałów
Wszystkie materiały ilustracyjne, zdjęcia, kompozycje, układy stron oraz wszelkie inne elementy chronione prawem własności intelektualnej zamieszczone w Serwisie są własnością Elara Maison lub są używane za zgodą ich właścicieli. Korzystanie z tych materiałów w celach innych niż osobisty użytek jest zabronione, chyba że zostało wyraźnie dopuszczone przez Elara Maison.

17. MOŻLIWOŚĆ POZASĄDOWEGO ROZWIĄZYWANIA SPORÓW


17.1 Polubowne Rozwiązywanie Sporów
W przypadku sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem będącym Konsumentem a Elara Maison, istnieje możliwość zakończenia sprawy polubownie poprzez postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Elara Maison w takim postępowaniu jest dobrowolny. W sytuacji, gdy reklamacja Konsumenta nie prowadzi do rozwiązania sporu, Elara Maison przekaże Konsumentowi na piśmie lub innym trwałym nośniku informację o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania pozasądowego, zgodzie na udział w takim postępowaniu lub odmowie udziału. Brak oświadczenia ze strony Elara Maison traktowany jest jako zgoda na udział w postępowaniu.
17.2 Sądy Polubowne
Na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, spór dotyczący praw majątkowych wynikłych z umowy między Konsumentem a Elara Maison może być rozstrzygany przez stałe sądy polubowne przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej na wniosek Konsumenta.
17.3 Pomoc Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej
W sytuacjach, gdy charakter sprawy tego wymaga, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego poprzez umożliwienie stronom zbliżenia stanowisk lub przedstawienie propozycji rozwiązania sporu. Postępowanie wszczyna się na wniosek Konsumenta złożony do właściwego wojewódzkiego inspektora.
17.4 Rzecznicy Konsumentów
Konsument może również skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, który oferuje bezpłatne porady oraz informacje prawne w zakresie ochrony interesów konsumentów i może występować do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
17.5 Informacje o Pozasądowych Metodach Rozwiązywania Sporów
Zasady i procedury dotyczące pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są w odrębnych przepisach prawa, w tym w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dostępne są na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: [UOKiK](https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).
17.6 Platforma ODR
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, Konsument ma możliwość składania skarg za pośrednictwem platformy ODR (Online Dispute Resolution). Platforma ODR dostępna jest pod adresem: [Platforma ODR](http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Platforma ta oferuje informacje o pozasądowych metodach rozstrzygania sporów między przedsiębiorcami a konsumentami. Dla wszelkich pytań prosimy o kontakt pod adresem e-mail: pomoc@elaramaison.pl.

18. APLIKACJA MOBILNA


18.1. Legalne Źródła Pobierania
Użytkownik, który chce korzystać z Usług Elektronicznych oferowanych przez Elara Maison za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej, zobowiązany jest pobierać Aplikację wyłącznie z legalnych źródeł.
18.2. Dostępność Aplikacji
Aplikacja Elara Maison jest dostępna do bezpłatnego pobrania na urządzenia mobilne Użytkownika w następujących sklepach internetowych:
a) Apple App Store – dla urządzeń z systemem operacyjnym iOS;
b) Google Play/Sklep Play – dla urządzeń z systemem operacyjnym Android.
18.3. Ryzyko Związane z Pobieraniem z Niezaufanych Źródeł
Pobieranie Aplikacji z innych źródeł niż wskazane w pkt 18.2 może wiązać się z ryzykiem naruszenia integralności Aplikacji oraz ściągnięcia szkodliwego oprogramowania, co może zagrażać bezpieczeństwu urządzenia mobilnego Użytkownika oraz danych na nim przechowywanych.
18.4. Korzystanie z Aplikacji
Aby korzystać z Aplikacji Elara Maison, Użytkownik powinien:
a) zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz informacjami o Aplikacji dostępnymi w sklepach wymienionych w pkt 18.2 i zaakceptować je;
b) pobrać Aplikację z jednego z legalnych źródeł wskazanych w pkt 18.2;
c) zainstalować Aplikację na swoim urządzeniu mobilnym, postępując zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się podczas instalacji lub udostępnionymi przez sklep.
18.5. Połączenie z Internetem
Aplikacja Elara Maison wymaga połączenia z Internetem, aby mogła komunikować się z Serwisem.
18.6. Wymagania Techniczne
Aby korzystać z Aplikacji, Użytkownik musi spełniać następujące wymagania techniczne:
a) posiadać połączenie z siecią Internet w celu pobrania i korzystania z usług wymagających połączenia;
b) posiadać urządzenie mobilne, takie jak smartfon lub tablet, działające na jednym z następujących systemów operacyjnych:
i. Android w wersji 7 lub wyższej,
ii. iOS w wersji 13 lub wyższej.
18.7. Minimalne Wymagania Systemowe
Wymienione w pkt 17.6 wersje systemów operacyjnych są minimalnymi wymaganiami. Zgodnie z najlepszą wiedzą Elara Maison, możliwe jest korzystanie z Aplikacji także na niższych wersjach systemów operacyjnych, jednakże pełną funkcjonalność i prawidłowe działanie Aplikacji zapewniają jedynie wersje wymienione w pkt 17.6.
18.8. Dostępność Aplikacji
Elara Maison dołoży wszelkich starań, aby zapewnić nieprzerwany dostęp do danych i usług za pośrednictwem Aplikacji przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Elara Maison zastrzega sobie jednak prawo do zarządzania Przerwą Techniczną, co może czasowo ograniczyć dostęp do Aplikacji lub wyłączyć ją częściowo lub w całości.
18.9. Informacje o Przerwach Technicznych
W przypadku konieczności zarządzenia Przerwy Technicznej, Elara Maison poinformuje Użytkowników o przewidywanym czasie trwania przerwy poprzez komunikat wyświetlany bezpośrednio w Aplikacji.
18.10. Odinstalowanie Aplikacji
Użytkownik może w każdej chwili odinstalować Aplikację z urządzenia mobilnego, korzystając z ustawień swojego urządzenia.
18.11. Reklamacje Dotyczące Aplikacji
Reklamacje dotyczące funkcjonowania Aplikacji mogą być składane zgodnie z postanowieniami zawartymi w pkt 12 niniejszego Regulaminu.

19. RĘKOJMIA KONSUMENCKA

DOTYCZĄCA USŁUG I TREŚCI CYFROWYCH ŚWIADCZONYCH W RAMACH SERWISU I APLIKACJI
19.1. Zakres Zastosowania
Przepisy niniejszego rozdziału mają zastosowanie wyłącznie do Użytkowników będących konsumentami oraz osób fizycznych, które zawierają umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, o ile umowa ta nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu prowadzonej działalności gospodarczej, jak określono w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
19.2. Definicja Treści Cyfrowej
Aplikacja Elara Maison jest uznawana za treść cyfrową zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.). Usługi świadczone w ramach Aplikacji są usługami cyfrowymi w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, które pozwalają Użytkownikowi na:
a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w formie cyfrowej;
b) wspólne korzystanie z danych cyfrowych przesyłanych lub wytworzonych przez Użytkownika, bądź innych użytkowników;
c) interakcję za pomocą danych cyfrowych.
19.3. Zakres Stosowania
Postanowienia niniejszego punktu 19 stosują się wyłącznie w kontekście treści i usług cyfrowych oferowanych w ramach Serwisu i Aplikacji.
19.4. Dostarczenie Treści Cyfrowej
Elara Maison dostarcza Użytkownikowi treści cyfrowe lub usługi cyfrowe niezwłocznie po zawarciu umowy. Umowa jest zawierana poprzez Rejestrację oraz akceptację Regulaminu przez Użytkownika.
19.5. Moment Dostarczenia Treści Cyfrowej
Treści cyfrowe uważa się za dostarczone w momencie ich udostępnienia Użytkownikowi, pobrania na urządzenie mobilne lub uzyskania dostępu do nich przez Użytkownika. Usługi cyfrowe są dostarczone w chwili, gdy Użytkownik lub jego urządzenie uzyska do nich dostęp.
19.6. Prawo do Odstąpienia od Umowy
Użytkownik będący konsumentem może odstąpić od umowy, jeżeli Elara Maison nie dostarczy treści cyfrowych lub usług cyfrowych w uzgodnionym terminie lub niezwłocznie po wezwaniu do ich dostarczenia.
19.7. Możliwość Odstąpienia od Umowy bez Wezwania
Użytkownik może odstąpić od umowy bez wcześniejszego wezwania, jeżeli:
a) Elara Maison oświadczy, że nie dostarczy treści cyfrowych lub usług cyfrowych;
b) uzgodniono, że termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Użytkownika, a Elara Maison nie dostarczyła ich w tym terminie.
19.8. Skutki Odstąpienia od Umowy
W przypadku odstąpienia od umowy mają zastosowanie odpowiednie postanowienia niniejszego Regulaminu.
19.9. Zgodność Treści Cyfrowej z Umową
Treści cyfrowe lub usługi cyfrowe są zgodne z umową, jeżeli:
a) ich opis, jakość, funkcje oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji są zgodne z umową;
b) są przydatne do celów, do których Użytkownik ich potrzebuje;
c) spełniają cele, do których zazwyczaj są wykorzystywane treści cyfrowe tego rodzaju;
d) mają cechy, których Użytkownik może oczekiwać na podstawie publicznych zapewnień złożonych przez Elara Maison, chyba że Elara Maison wykaże, że nie wiedziała o tych zapewnieniach i nie mogła rozsądnie o nich wiedzieć.
19.10. Aktualizacje
Elara Maison informuje Użytkownika o koniecznych aktualizacjach treści lub usług cyfrowych, aby zapewnić ich zgodność z umową, i dostarcza te aktualizacje Użytkownikowi.
19.11. Brak Odpowiedzialności za Nieaktualizowanie
Elara Maison nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność treści lub usług cyfrowych z umową, jeżeli Użytkownik nie zainstaluje aktualizacji dostarczonych w odpowiednim czasie, pod warunkiem że:
a) Użytkownik został poinformowany o konieczności aktualizacji i jej konsekwencjach;
b) niezgodność nie wynikała z błędów w dostarczonej instrukcji instalacji.
19.12. Prawo do Żądania Zgodności z Umową
Użytkownik ma prawo żądać doprowadzenia treści lub usług cyfrowych do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.
19.13. Odmowa Doprowadzenia do Zgodności z Umową
Elara Maison może odmówić doprowadzenia treści lub usług cyfrowych do zgodności z umową, jeżeli jest to niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów.
19.14. Ocena Nadmierności Kosztów
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość zgodnych treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz znaczenie niezgodności z umową.
19.15. Obniżenie Ceny lub Odstąpienie od Umowy
Użytkownik może obniżyć cenę lub odstąpić od umowy w sytuacjach, gdy Elara Maison nie doprowadziła treści lub usług cyfrowych do zgodności z umową lub gdy niezgodność z umową jest istotna.
19.16. Ograniczenia w Wykorzystaniu Treści Użytkownika
Po odstąpieniu od umowy Elara Maison nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone przez Użytkownika, z wyjątkiem sytuacji, w których te treści są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową będącą przedmiotem umowy.
19.17. Brak Prawa do Żądania Opłat za Niezgodne Usługi
Elara Maison nie ma prawa żądać zapłaty za czas, w którym treści cyfrowe lub usługi cyfrowe były niezgodne z umową, nawet jeśli Użytkownik z nich korzystał przed odstąpieniem od umowy.

20. PROCEDURY POSTĘPOWANIA Z TREŚCIAMI NIELEGALNYMI LUB NIEDOZWOLONYMI W SERWISIE I APLIKACJI ELARA MAISON


20.1. Aby zagwarantować Użytkownikom bezpieczne korzystanie z Serwisu i Aplikacji oraz umożliwić odpowiednie reakcje na Treści, które są nielegalne lub niezgodne z Regulaminem, Elara Maison przedstawia zasady:
a) publikowania i zgłaszania Treści,
b) mechanizmy reagowania na zgłoszenia dotyczące Treści,
c) dostępne procedury odwoławcze dla zgłaszających i publikujących Treści,
d) zasady współpracy z organami ścigania.
20.2. Elara Maison umożliwia Użytkownikom korzystanie z usług pośrednich w rozumieniu DSA, polegających na przechowywaniu i publikowaniu Treści Użytkowników, w tym:
a) komentowanie postów w mediach społecznościowych Elara Maison,
b) dodawanie opinii o zakupionych produktach (funkcja dostępna tylko dla zalogowanych Użytkowników, którzy dokonali zakupu danego produktu).
20.3. Powyższe usługi są skierowane do Użytkowników z terytorium Polski.
20.4. Na Serwisie, Aplikacji oraz w mediach społecznościowych Elara Maison zabronione jest publikowanie Treści nielegalnych, czyli tych, które naruszają prawo Unii Europejskiej lub jakiegokolwiek państwa członkowskiego, w szczególności naruszających godność człowieka, ochronę danych osobowych, prawa własności intelektualnej, niedyskryminację oraz inne prawa jednostki. Zabronione są również Treści niedozwolone w Regulaminie, w tym niezgodne z dobrymi obyczajami oraz zawierające reklamy konkurencyjnych firm.
20.5. Zakazane jest m.in.:
a) propagowanie ustrojów totalitarnych lub nawoływanie do nienawiści na tle narodowościowym, rasowym, religijnym, seksualnym,
b) pochwalanie terroryzmu, handlu ludźmi lub przestępczości zorganizowanej,
c) naruszanie dóbr osobistych oraz praw autorskich,
d) zamieszczanie linków lub treści reklamowych promujących konkurencję,
e) publikowanie fałszywych opinii na temat zakupionych produktów, wprowadzających w błąd.
20.6. Użytkownicy są zobowiązani do niepublikowania Treści nielegalnych lub naruszających powyższe zasady.
20.7. Elara Maison nie prowadzi stałego monitoringu Treści, jednak może stosować automatyczne systemy do wykrywania niezgodnych z Regulaminem treści, w szczególności wulgaryzmów i treści obraźliwych.
20.8. Elara Maison może dowiedzieć się o nielegalnych lub niedozwolonych Treściach samodzielnie albo na skutek zgłoszeń od Użytkowników. Decyzje dotyczące takich treści są podejmowane z należytą starannością przez kompetentne osoby, z poszanowaniem wolności słowa.
20.9. Każdy Użytkownik może zgłaszać nielegalne lub niedozwolone Treści poprzez:
a) wysłanie wiadomości e-mail na adres: pomoc@elaramaison.pl,
b) formularz kontaktowy dostępny w Serwisie i Aplikacji.
20.10. Zgłoszenie powinno zawierać:
a) uzasadnienie, dlaczego treść jest nielegalna lub niezgodna z Regulaminem,
b) dokładną lokalizację treści (np. link do treści),
c) dane kontaktowe zgłaszającego,
d) oświadczenie o dobrej wierze, że zgłoszone informacje są prawdziwe.
20.11. Elara Maison potwierdza otrzymanie zgłoszenia bez zbędnej zwłoki, jeśli zawiera ono dane kontaktowe zgłaszającego.
20.12. Jeśli zgłoszenie jest niekompletne, Elara Maison może poprosić zgłaszającego o uzupełnienie informacji. W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 14 dni, zgłoszenie nie zostanie rozpatrzone.
20.13. W zależności od wagi naruszenia, Elara Maison może podjąć takie działania jak:
a) usunięcie, blokowanie lub obniżenie widoczności Treści,
b) zawieszenie lub zakończenie świadczenia usług,
c) zamknięcie konta Użytkownika.
20.14. W przypadku stwierdzenia nielegalnych lub niedozwolonych Treści, Elara Maison niezwłocznie podejmie działania w celu ich usunięcia lub zablokowania, informując o decyzji zgłaszającego i osobę, która je zamieściła.
20.15. Zarówno zgłaszający, jak i osoba, która zamieściła Treść, mają prawo do odwołania się od decyzji Elara Maison w ciągu 30 dni, wysyłając wiadomość e-mail na adres pomoc@elaramaison.pl lub korzystając z formularza kontaktowego.
20.16. Odwołanie powinno zawierać uzasadnienie decyzji oraz dane kontaktowe odwołującego.
20.17. Elara Maison odpowiada na odwołanie w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
20.18. Jeśli Elara Maison podejrzewa, że doszło do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu, niezwłocznie informuje odpowiednie organy, przekazując wszystkie dostępne informacje. W przypadku postępowania prawnego, Elara Maison zobowiązana jest współpracować z organami ścigania, informując Użytkownika o podjętych działaniach, jeśli pozwalają na to przepisy.

21. POSTANOWIENIA KOŃCOWE


21.1. Elara Maison zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia jednej z poniżej wymienionych istotnych przyczyn (katalog zamknięty):
1) zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż towarów lub usług, bądź świadczenie usług drogą elektroniczną przez Elara Maison, która wpływa na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o świadczenie usług lub Umowie Sprzedaży zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Elara Maison;
2) konieczność dostosowania działalności Elara Maison do decyzji, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z: (i) decyzji właściwego organu administracji publicznej w zakresie działalności Elara Maison, lub (ii) orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Elara Maison, które wpływają na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o świadczenie usług lub Umowie Sprzedaży zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Elara Maison;
3) zmiana sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Elara Maison wynikająca z przyczyn technicznych lub technologicznych (w szczególności aktualizacja wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
4) zmiana zakresu lub zasad świadczenia usług drogą elektroniczną przez Elara Maison, w tym wprowadzenie nowych, modyfikacja lub wycofanie istniejących funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem, oferowanych Użytkownikowi;
5) połączenie, podział, przekształcenie Elara Maison lub zmiana innych danych identyfikacyjnych Elara Maison określonych w Regulaminie.
21.2. Elara Maison poinformuje Użytkowników o każdej zmianie Regulaminu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem.
21.3. Użytkownicy, którzy nie zaakceptują zmienionego Regulaminu, mają prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na warunki Umów Sprzedaży towarów zawartych przed jej wejściem w życie.
21.4. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Elara Maison udostępni nowy, jednolity tekst Regulaminu poprzez jego publikację na stronie internetowej oraz przesłanie informacji na adres e-mail podany przez Użytkownika.